Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

Κάλεσμα για θεατρικό παιχνίδι την Τετάρτη 11 Φεβρουάριου

Την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου και ώρα 18:00 καλούμε όλους τους γονείς μαζί με τα παιδιά τους να συμμετάσχετε στο 4ο Θεατρικό Παιχνίδι που θα πραγματοποιηθεί και πάλι στο κτίριο της σχολής Καλών Τεχνών.


Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε στα μέσα Γενάρη. Μια αφετηρία όλων όσων υποστηρίζουμε το εγχείρημα αυτό είναι ότι οι περισσότεροι από τους ήδη υπάρχοντες παιδότοπους, παιδικούς σταθμούς και γενικότερα χώροι που φιλοξενούνται παιδιά σήμερα λειτουργούν περισσότερο ως χώροι εκτόνωσης των παιδιών παρά ως χώροι δημιουργικής απασχόλησης όπου αξιοποιούνται οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι. Για το λόγο αυτό πήραμε την πρωτοβουλία άτομα που ασχολούμαστε με την παιδαγωγική καθώς επίσης και πολίτες που επιθυμούμε να υποστηρίξουμε τέτοιες προσπάθειες να δημιουργήσουμε ένα κοινό τόπο ο οποίος καταρχάς θα λειτουργεί μη εμπορευματικά και όπου η συμμετοχή των γονέων θα είναι ενεργητική και όχι παθητική.
Κύρια επιδίωξη μας είναι όσες δραστηριότητες πραγματοποιούνται στο χώρο αυτό να έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Αυτό προς το παρόν έχει επιχειρηθεί και επιτευχθεί μέσω του θεατρικού παιχνιδιού (βλ. επόμενη σελίδα). Παρόλα αυτά σύμφωνα με τα όσα έχουμε κουβεντιάσει μέχρι στιγμής στις συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή γονέων αλλά και άλλων πολιτών ύστερα από το πέρας των θεατρικών παιχνιδιών, η όλη προσπάθεια επιτρέπει την ανάπτυξη πολλαπλών δραστηριοτήτων (παραμύθι, μουσική παιδαγωγική κλ). Θεωρούμε τέλος καθοριστικής σημασίας την άμεση συμμετοχή κάθε ενδιαφερόμενου για την θεσμοθέτηση αυτής της προσπάθειας.


Τι είναι το θεατρικό παιχνίδι ;

Το θεατρικό παιχνίδι αποτελεί μια μέθοδο βιωματικής μάθησης. Αυτό με λίγα λόγια σημαίνει πως το παιδί κοινωνικοποιείται μέσω της ενεργητικότητας του και όχι της παθητικής και ακροαματικής παρακολούθησης. Για αυτό το λόγο αποτελεί μαθητοκεντρική μέθοδο. Εν συνεχεία αυτό που πρέπει να πούμε για το θεατρικό παιχνίδι είναι ότι έχει ως κυρίαρχες αρχές τον αλληλοσεβασμό, την ενεργητική και όχι παθητική συμμετοχή, τον αυτοσχεδιασμό και τέλος τη συνεργατικότητα. Είναι κατά τη γνώμη μας λάθος η αντίληψη που παρουσιάζει το θεατρικό παιχνίδι ως μια συμπληρωματική δραστηριότητα για τη διασκέδαση και τον ελεύθερο χρόνο του παιδιού. Αντίθετα πιστεύουμε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο ανάπτυξης τόσο της ηθικής και κοινωνικής αγωγής του παιδιού όσο και πιο ειδικευμένων ικανοτήτων (βλ. λεκτικής ικανότητας, αναγνωστικής, κλ.). Για παράδειγμα αναπτύσσει στο παιδί την ικανότητα να μνημονεύει μια ολοκληρωμένη διαδικασία και να τη μεταδίδει μέσω της ομιλίας με σαφήνεια στον διπλανό του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου